669 160 877 biuro@liph.lomza.pl

Gala konkursu promocyjnego „Podlaska Marka” zwieńczyła tegoroczną edycję w 15-letniej historii tej nagrody.

Laureatów wyłoniono spośród 21 nominowanych w siedmiu kategoriach. Głos decydujący w przyznaniu wyróżnień miała kapituła pod przewodnictwem marszałka województwa podlaskiego Artura Kosickiego. W kapitule zasiadał przedstawiciel Łomżyńskiej Izby Przemysłowo-Handlowej – Grzegorz Rytelewski.

Nominowanych wybrano spośród blisko trzystu propozycji.

  1. W kategorii najlepszy produkt użytkowy zwyciężył Adam Zdanowicz (MAD Adam Zdanowicz), twórca tzw. rowerów customowych, nagradzany za swoje oryginalne pojazdy także za granicą, ostatnio kilka tygodni temu w USA.
  2. Za najlepszy produkt spożywczy kapituła nagrody uznała produkty (mąki, kasze) wytwarzane z regionalnych surowców przez Podlaskie Zakłady Zbożowe SA.
  3. Za najlepsze odkrycie „Podlaską Marką”, czyli statuetką i kwotą 10 tys. zł na promocję, nagrodzono komunikator dla niepełnosprawnych EyeFace (Imago Krzysztof Matuk). Urządzenie pomaga osobom, np. sparaliżowanym po wypadku komunikować się i korzystać z komputera bez użycia rąk, a z wykorzystaniem oczu.
  4. W kategorii społeczeństwo nagrodę dostało Stowarzyszenie Pomocy Rodzinie „Droga”z Białegostoku, organizacja, która realizuje program terapeutyczny dla rodzin z różnymi dysfunkcjami „Ocalić rodzinę”.
  5. Wydarzenie roku to piknik militarny „Misja Wschód” organizowany w Ogrodniczkach koło Białegostoku przez Stowarzyszenie Inicjatyw Społecznych „Czemu by nie”, który zachęca do poznawania historii.
  6. W kategorii kultura „Markę roku” dostała Filharmonia Kameralna im. Witolda Lutosławskiego w Łomży,
  7. W kategorii inwestycja nagrodzono przedszkole w Grabówce w gminie Supraśl.

Nagrodę konsumentów dostała białostocka Fundacja „Naszpikowani”, którą wybrano wcześniej w głosowaniu internetowym. Fundacja wspiera osoby oczekujące na przeszczep szpiku kostnego, promuje ideę przeszczepów.

Tytuł ambasadora gospodarki dostała branża IT, w której w Podlaskiem pracuje ok. 12 tys. osób.

Honorowym ambasadorem województwa został prof. Henryk Skarżyński – lekarz, twórca polskiego implantu ślimakowego pomagającego w leczeniu niesłyszących.

Po raz pierwszy w historii konkursu przyznano również Podlaską Markę Pokoleń, za którą uznano Politechnikę Białostocką, obchodzącą w tym roku 70-lecie istnienia. Nagrodę odebrał rektor uczelni prof. Lech Dzienis.

Łomżyńska Izba Przemysłowa-Handlowa została wyróżniona poprzez prezentacją na scenie, odczytania decyzji kapituły w kategorii „produkt użytkowy” i wspólnie z marszałkiem Kosickim wręczenia statuetki.